Autó Típusa VAZ 21074 Rally
Homologizáció ideje 1989 április 1.
Kategória A csoport
Karosszéria Típusa  VAZ 2107
Ajtók száma 4 a
Hosszúság 4145 mm  +-1%
Szélesség 1620 mm  +-1%
Magasság 1388 mm  +-1%
Szélesség az első tengelynél 1595 mm  +-1%
Szélesség az hátsó tengelynél 1595 mm  +-1%
Túlnyúlás elöl 664 mm  +-1%
Túlnyúlás hátul 1057 mm  +-1%
Tengelytávolság 2424 mm  +-1%
Nyomtáv elöl 1365 mm
Nyomtáv hátul 1321 mm
Szabad magasság 170 mm
Felfüggesztés elöl Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós kanyar-stabilizátorral.
Felfüggesztés hátul Merev híd tekercsrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral és torziós kanyar-stabilizátorral.
Az első kanyar-stabilizátor átmérője 18 - 30 mm
A hátsó kanyar-stabilizátor átmérője 12 - 20 mm
Kormánymű Globoidcsigás kormánymű, áttétel: 16,4
Üzemanyagtartály 39 l
Leírás 4 ajtós, önhordó acélkarosszéria.
Motor Típusa VAZ 2106
Hengerek száma 4
Szelepek száma 8
A hengerfurat átmérője 79 mm
A hengerfurat maximális átmérője 79,6 mm
A dugattyú lökethossza 80 mm
Hengerűrtartalom 392,1 cm3
Maximális hengerűrtartalom 398,1 cm3
Motor űrtartalma 1568,5 cm3
Maximális motor űrtartalom 1592,45 cm3
Égéstér űrtartalma 43 cm3
Porlasztó Kétkamrás, DAAZ 2107
Szívó és kipufogó csatornák átmérője Szívó: 29,5 mm
Kipufogó: 28,4 mm
Szeleptányér átmérője Szívó: 37 mm
Kipufogó: 31,5 mm
Szelepszár átmérője Szívó 8 mm
Kipufogó 8 mm
Szelephossz Szívó: 112,5 +-0,25 mm
Kipufogó: 113 +-0,25 mm
Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) Szívó: 9,728 mm
Kipufogó: 9,728 mm
Hézag a szelepemelő himba és a vezérműtengely bütykei között (Hideg motornál, 20-25 oC) Szívó: 0,15 mm
Kipufogó: 0,15 mm
A főtengely legkisebb tömege 10500 g
A hajtókarok legkisebb tömege 620 g
A lendkerék legkisebb tömege a fogaskoszorúval 4500 g
Leírás 4 hengeres, vízhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott, könnyített főtengely. Könyített lendkerék, ékszíjtárcsa. Kovácsoltvas dugattyú, hengerkar. OHC-vezérlés, lánccal hajtva, sport-vezérműtengellyel. Weber típusú kéttorkú karburátorral. Hagyományos megszakítóval szerelt gyújtás, vákuumos előgyújtásszabályzóval.
Erőátvitel Tengelykapcsoló 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű
Sebességváltó 4 fokozatú mechanikus 5 fokozatú szekvenciális

I. fokozat

3,667 2,37

II. fokozat

2,100 1,72

III. fokozat

1,361 1,43

IV. fokozat

1,000 1,19

V. fokozat

- 1,00

Hátrameneti fokozat

3,526 2,37

A differenciálmű áttétele

4,44 vagy 4,77
Hajtott kerék hátsó
Fékrendszer Elöl Típusa tárcsafék, szervórásegítéssel
Tárcsaátmérő 252,7 mm
A tárcsa minimális vastagsága 10 mm
Munkahenger átmérője 2 x 48 mm (kerekenként)
A tárcsa súrlódó felülete 594 cm2 (kerekenként)
Hátul Típusa szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval, szervorásegítéssel
A dob átmérője 250 mm
A dob szélessége 50 mm
Munkahenger átmérője 2 x 20,64 mm (kerekenként)
A dob súrlódó felülete 248 cm2 (kerekenként)
A főfékhenger belső átmérője 19,05 mm