Autó Típusa VAZ 2105 VFTS
Homologizáció ideje 1982 október 1.
Kategória B csoport
Karosszéria Típusa  VAZ 2105
Ajtók száma 4 a
Hosszúság 4090 mm  +-1%
Szélesség 1725 mm  +-1%
Szélesség az első tengelynél 1695 mm  +-1%
Szélesség a hátsó tengelynél 1700 mm  +-1%
Magasság 1390 mm
Tengelytávolság 2424 mm  +-1%
Túlnyúlás elöl 651 mm  +-1%
Túlnyúlás hátul 1015 mm  +-1%
Nyomtáv elöl 1365-1435 mm
Nyomtáv hátul 1320-1390 mm
Szabad magasság 170+-40 mm
Menetkész tömeg 920 kg
Felfüggesztés elöl Független, alsó és felső keresztlengőkarokon elhelyezett tekercsrugós felfüggesztés (sportrugók), állítható, hidraulikus lengéscsillapítással és torziós keresztstabilizátorral.
Felfüggesztés hátul Merev híd (megerősítve) tekercsrugókkal (sportrugók), állítható, teleszkópos lengéscsillapítással, 4 hosszanti lengőkarral, Panhard keresztlengőkarral.
Kormánymű Globoidcsigás kormánymű, áttétel: 16,4
Leírás

4 ajtós, önhordó acélkarosszéria.

Alumínium motorházfedél, csomagtérfedél, ajtóborítás. Műanyag sárvédőszélesítés, légbeömlők, spoilerek. Bukókeret, Polikarbonát  oldalsó ablakok. Sportülések, 4 pontos biztonságiövek, tűzoltóberendezések, áramtalanító főkapcsoló, átalakított műszerfal.

Motor Típusa VAZ 2106
Hengerek száma 4
Szelepek száma 8
A hengerfurat átmérője 79 mm
Maximális hengerfurat átmérő 79,6 mm
A dugattyú lökethossza 80 mm
Hengerűrtartalom 392,13 cm3
Maximális hengerűrtartalom 398,11 cm3
Motor űrtartalom 1568,53 cm3
Maximális motor űrtartalom 1592,45 cm3
Hengerfej típusa VAZ 21011
Égéstér térfogata kb. 38 cm3
Sűrítési viszony 1:11,5
Szívó és kipufogó csatornák átmérője Szívó 36 mm
Kipufogó 31 mm
Szeleptányér átmérője Szívó 41 mm
Kipufogó 36 mm
Szelepszár átmérője Szívó 7 mm
Kipufogó 7 mm
Szelep hossza Szívó 112,7 +-0,3 mm
Kipufogó 112,7 +-0,3 mm
Szelepek nyitása, zárása: Szívó: nyit 62o felső holtpont előtt
zár 86o alsó holtpont után
Kipufogó: nyit 94o alsó holtpont előtt
zár 54o felső holtpont után
Szelepmozgás (a szelephézag beleszámítása nélkül) Szívó 12,4 mm
Kipufogó 12,4 mm
Szelephézag (hideg motornál) Szívó 0,25 mm
Kipufogó 0,30 mm
Porlasztó 2 darab Webber 45 DCOE
Gyújtási sorrend 1 - 3 - 4 - 2
Legkisebb üresjárati fordulatszám 1300 - 1500 1/min
Legnagyobb forgatónyomaték 16,8 MKp / 165 Nm (5500 1/min)
Legnagyobb teljesítmény 117,6 KW / 160 Le (7000 1/min)
A főtengely legkisebb tömege 10400 g
A hajtókarok legkisebb tömege 570 g
A lendkerék legkisebb tömege a fogaskoszorúval 4200 g
Leírás 4 hengeres, benzines, folyadékhűtéses, soros Otto-motor elöl hosszában elhelyezve. Öt helyen csapágyazott, könnyített főtengellyel. Könnyített lendkerékkel, ékszíjtárcsával, szelepekkel, szelepemelőkkel. Kovácsoltvas dugattyúval és hajtókarral. A szelepek átmérője, szívó- és kipufogó csatornák keresztmetszete megnövelve. OHC-vezérlés, lánccal hajtva, sport-vezérműtengellyel. Két darab  Weber típusú kéttorkú karburátorral. Négy leömlős sportkipufogó rendszerrel.  Hagyományos megszakítóval szerelt elektronikus gyújtással.
Erőátvitel Tengelykapcsoló 1 tárcsás, száraz, hidraulikus működtetésű
A 4 fok. sebességváltók, és áttételi arányaik

4 fokozatú szekvenciális

4 fokozatú szekvenciális

I. fokozat

3,67 2,46

II. fokozat

2,10 1,67

III. fokozat

1,36 1,19

IV. fokozat

1,00 1,00

Hátrameneti fokozat

3,53 3,06
Az 5 fok. sebességváltók, és áttételi arányaik

5 fokozatú szekvenciális

5 fokozatú szekvenciális

I. fokozat

2,89 2,37

II. fokozat

1,89 1,72

III. fokozat

1,51 1,43

IV. fokozat

1,19 1,19

V. fokozat

1,00 1,00

Hátrameneti fokozat

2,37 2,37
A differenciálmű áttétele 4,44 ill. 4,77
Hajtott kerék hátsó
Fékrendszer Elöl Típusa tárcsafék, szervórásegítéssel
Tárcsaátmérő 252,7 mm
A tárcsa minimális vastagsága 10 mm
Munkahenger átmérője 2 x 48 mm (kerekenként)
A tárcsa súrlódó felülete 594 cm2 (kerekenként)
Hátul Típusa szimplex rendszerű dobfék, fékerőszabályzóval, szervorásegítéssel
A dob átmérője 250 mm
A dob szélessége 50 mm
Munkahenger átmérője 2 x 20,64 mm (kerekenként)
A dob súrlódó felülete 248 cm2 (kerekenként)
A főfékhenger belső átmérője 19,05 mm
Legnagyobb sebesség 200 km/h
Álló helyzetből 1 km-es távolság megtételéhez szükséges idő 25 s
Gyorsulás (0-100 km/h) 7 s